שותפים להצלחה

הלינקדאין שלך לבדו אינו מספיק: 4 סיבות לפנייה לחברת השמה

נכתב ע"י יניב בן ישי, סמנכ"ל שיווק, Gotfriends

פרופיל לינקדאין שעבר שידרוג לטובת מציאת עבודה יכול בהחלט לפתוח המון דלתות ולייצר עבורך קשרים חשובים, אך אם אתה מנסה למצוא עבודה, פרופיל הלינקדאין שלך לבדו אינו מספיק ולכן חשוב לפנות גם לחברת השמה איכותית ומתאימה.

למגמה הזאת אי אפשר להתכחש: העולם הופך ליותר ויותר וירטואלי, כמעט הכל נעשה כיום אונליין ורוב החיים שלנו מתרכזים ברשתות החברתיות. בהתאם, משתנות גם הדרכים בהן פועלות חברות ההייטק  לצורך גיוס עובדים, ומפעילות מגייסים רבים שתרים אחר מועמדים פוטנציאליים ברשת הלינקדאין.

ודאי שמעת לא מעט סיפורים על הצעות עבודה שמכרים או חברים קיבלו דרך פרופיל הלינקדאין שלהם, וזה אכן אפשרי וקורה יותר ויותר, אך האם כדאי לך להסתמך אך ורק על הפרופיל?
כיום, לצד פרופיל לינקדאין, מומלץ מאוד לא לוותר על שירותיה של חברת השמה, ויש כמה סיבות עיקריות שעומדות מאחורי ההמלצה הזאת:

1. כי חברות ההייטק עדיין נותנות משקל רב לעבודה מול חברות ההשמה:
האפשרויות שמייצרת רשת הלינקדאין הן עצומות ומבורכות, וחברות ההייטק בהחלט מפנות אליה יותר ויותר משאבים, אך עדיין אין ביכולתן לעמוד בעומס הכרוך בגיוס עובדים בדרך זו. בעתיד ייתכן שכל חברה תחזיק מחלקה שלמה שתעסוק בחיפוש יומיומי של עובדים מתאימים ברשת או במיון מבול הפניות המגיעות עם פרסום משרה, אך היום אמצעים אלו עדיין לא קיימים והחברות קורסות מול ההיצע האדיר. כאן מגיעה תרומתן של חברות השמה בהייטק, אשר מפנות לחברה מספר מצומצם של מועמדים מתאימים לכל משרה, אחרי שכבר ערכו את המיון הראשוני עבורם. הזמן שנחסך לחברה המגייסת הוא עצום, ולכן המשקל שמקבלות חברות ההשמה הוא עדיין משמעותי, והלינקדאין עדיין לא מהווה להן תחליף ראוי.

2. כי פנייה לחברת השמה תעשה עבורכם את העבודה בלי כל ההשקעה:
פתיחת פרופיל לינקדאין מקצועי, שייצר את הרושם הנכון על המעסיקים הפוטנציאליים שלך, תדרוש זמן והשקעה. חשוב למלא את כל הפרטים, להוסיף תמונות מקצועיות וקטעי מולטימדיה, לנסח כראוי את כל הסעיפים בשפה האנגלית ועוד. מעבר לכך, הפרופיל שלך ידרוש תיחזוק שוטף, עדכון והוספה של תכנים והרחבה מתמדת של מעגל הקשרים המקצועיים שלך. לכך יש להוסיף את הזמן שיושקע באיתור משרות דרך הלינקדאין, אשר אינו שונה מהזמן הנדרש לחיפוש בלוחות דרושים להייטק. לרובנו אין את הזמן הזה, ולכן חברת השמה היא פתרון מושלם, כיוון שאת כל תהליך החיפוש היא תעשה עבורך.

משרות הייטק מבוקשות:
תפקידים רלוונטים:

3. כי לחברת השמה יש את הקשרים שלכם עדיין אין:
ברשת הלינקדאין ניתן לשלוח הודעות בכמות מצומצמת, אלא אם כן אתה משדרג את הפרופיל ומוסיף לו אפשרות לשליחת in-mails. על מנת להוסיף אנשי קשר חדשים, לא מספיק לשלוח בקשה, יש להוסיף אליה גם הודעה שמנמקת את הרצון ליצירת הקשר. בסופו של דבר, תוכל לייצר המון קשרים בלינקדאין, ולשבת ולחכות שמגייסים יפנו אליך, אבל בניית רשת קשרים מקצועית ורחבה תיקח זמן. לחברת השמה, לעומת זאת, כל הקשרים האלו כבר קיימים ומבוססים על שנים של עבודה משותפת. המלצה שמגיעה מתוך קשר כזה שווה עשרות מונים יותר מפרופיל לינקדאין לבדו, מקצועי ככל שייראה.

4. היחצ"ן הפרטי שלך:
בהמשך לסעיף הקודם, ניתן להבין שהמלצה של איש מקצוע, בעל שנים של ותק בחברת השמה להייטק, שיודע לזהות אנשים מוכשרים ורציניים, תהיה בעלת משקל רב בעיני המגייסים. חלק מתפקידה של חברת ההשמה הוא "למכור" את המועמדים המתאימים לחברות המגייסות, לזהות את יתרונותיהם ואת הסיבות בגללן הם מתאימים למשרה, ולהבליט אותם מול החברות. בנוסף, לרוב האנשים קשה להעיד טובות על עצמם, או אפילו לפרט את חוזקותיהם בצורה אובייקטיבית, כך שבמקרים רבים פרופיל הלינקדאין רחוק מלייצר את הרושם הרצוי. אז אל תוותר על הפרופיל שלך, הוא כלי חשוב ויעיל, אבל את ה"שיווק" שלך למעסיק הפוטנציאלי הבא, כדאי להשאיר למקצוענים של חברות ההשמה.

מידע נוסף:

המשרה הבאה שלך נמצאת כאן

תחום
מקצוע

אזור

אזור

נא לבחור תחום
שלחו קורות חיים