שותפים להצלחה

פעם אחת ולתמיד: מה עדיף – רכב חברה או רכב פרטי?

בשנים האחרונות הפך רכב חברה לסמל סטטוס. הגורם מספר אחת לכך הוא ללא ספק תעשיית ההיי-טק, שהפכה את רכב החברה למייצג את שפע ההטבות שמקבלים עובדיה. אך האם רכב חברה אכן ראוי למעמדו היוקרתי? למה עדיף, אם בכלל, להשתמש ברכב חברה ולא לרכוש רכב פרטי? והאם נכונה הטענה שהשימוש בו מביא לחיסכון בזמן ובכסף?

פעם אחת ולתמיד: מה עדיף – רכב חברה או רכב פרטי?

כדי לענות על שאלות אלו עלינו להתייחס למספר התפתחויות בעולם הרכב בישראל בשנים האחרונות. ראשית, שווי השימוש ברכב חברה (המס המנוכה משכר הברוטו של עובד המחזיק ברכב) גדל בשנים האחרונות בכמעט פי שניים.

גם מחיר המכוניות עצמן עלה בכמה אחוזים, ועוד לא הזכרנו את מחירי הדלק שהאמירו והביאו לכך שמעסיקים רבים מגבילים את צריכת הדלק ברכבי הליסינג שברשותם. מכלול העובדות הללו הביא לכך שחוזי הליסינג שמציעות החברות השתנו מאוד לאורך השנים, וכיום התנאים המוצעים פחות טובים מאלו שהוצעו בעבר.

רבים מחוזי הליסינג החדשים כוללים, כאמור, הגבלה על צריכת הדלק. אם בעבר יכול היה עובד המחזיק ברכב חברה לעשות כל יום את הדרך ממטולה לאילת בלי להוסיף ולו שקל אחד מכיסו הפרטי, הרי שכיום יש סיכוי טוב שהוא יחויב לשלם על כל קילומטר מעבר לקילומטרז' המצוין בחוזה.

משרות הייטק מבוקשות:
תפקידים רלוונטים:

ההגבלה הנמוכה ביותר עומדת לרוב על 25 אלף קילומטרים בשנה - אמנם מספר גבוה בכמה אלפי קילומטרים מהמרחק שעובר בעל רכב ממוצע בישראל, אך עדיין מדובר בהגבלה שמקהה במקצת את תחושת הרווחה הכרוכה בשימוש ברכב חברה.

היבט נוסף שבו חל שינוי הוא הפן הביטוחי. יש חברות ליסינג המעניקות ביטוח רק לנהג ולקרובי משפחה מקרבה ראשונה, יש כאלו המחייבות השתתפות עצמית בגניבות, וכיום אף יש כאלו שאינן מבטחות את הרכב בביטוח מקיף וההוצאה מוטלת כולה על כתפי בעל הרכב.

ללא ספק, היתרונות הגדולים שהיו בעבר ברכבי חברה כמעט אינם באים לידי ביטוי כיום, אך עדיין יש סיבות לבחור ברכב חברה ולא לרוץ לקנות רכב פרטי. סיבה ראשונה היא כמובן הטיפולים השוטפים והמטלות הפרוצדורליות. את כל הטיפולים – תיקונים שגרתיים לצד תקלות חד-פעמיות - מבצעת חברת הליסינג, והעובד אינו נדרש לבזבז זמן במוסכים.

בנוסף, חברת הליסינג היא זו שדואגת לרישוי השנתי – כלומר להעביר את הרכב טסט. אין ספק שמדובר בחיסכון גדול בזמן ובכסף, בעיקר לאור העובדה שמרבית חברות הליסינג שולחות נציג עד הבית, וזה לוקח את הרכב שלכם לטיפול ומשאיר לכם רכב חלופי לתקופה זו.

אפשר לסכם ולומר שבאופן עקרוני הכדאיות שבקבלת רכב חברה פחותה משהייתה בעבר. שיקול הנוחות הוא שיקול חשוב, אך מטבע הדברים השיקול הכלכלי הוא השיקול המרכזי. כך למשל עובד שגר במרחק רב ממקום העבודה והוצאות הדלק שלו מכוסות במלואן, יעדיף לקחת רכב חברה – ואילו עובד שגר בסמיכות למשרדים ושווי השימוש שלו גבוה, יעדיף לקנות רכב פרטי ולא להיגרר להוצאות מיותרות.

ואגב, יש עוד יתרון לא רשמי לרכב חברה, אבל כמובן לא נדבר עליו ונשאיר זאת ל"ארץ נהדרת":

מידע נוסף:

המשרה הבאה שלך נמצאת כאן

תחום
מקצוע

אזור

אזור

נא לבחור תחום
שלחו קורות חיים