איך צריך להראות פרופיל ה GitHub שלכם כשאתם מחפשים עבודה?
ככל שעובר הזמן הסיכוי שבראיון העבודה הבא או אפילו עוד לפני שזומנתם לראיון בכלל, מישהו יבקש או פשוט יחליט להציץ בפרופיל ה GitHub שלכם הולך ועולה.
אבל מה זה GitHub בכלל ולמה, אם אתם מהנדסי תוכנה, כדאי לכם לרוץ ולהקים לעצמכם שם פרופיל ASAP לאחר סיום קריאת הכתבה הזו? טוב ששאלתם! GitHub היא רשת חברתית חינמית שמיועדת למפתחים. מפתחים אשר פעילים בה בכל הקשור לתוכנות קוד פתוח. כל מפתח יכול להקים לעצמו פרופיל ברשת וכל אחד יכול לבקר בפרופילים של אחרים ולעיין בפרויקטים שהם יצרו או באלה שהם תרמו להם. השימוש באתר רלוונטי במיוחד (מן הסתם) למפתחי WEB, אבל עם הזמן הוא גולש לתחומי פיתוח נוספים.
הסיבה שלכל מפתח צריך להיות פרופיל ב GitHub היא שהד-האנטרים, מגייסים, מנהלי השמה וגם מנהלים מקצועיים נעזרים באתר בכדי לחפש מועמדים טובים לעבודה ובכדי לאתר מידע נוסף על מועמדים שכבר הגישו מועמדות לחברה. ולמה? משום שדרך הפרופיל ניתן לקבל המון אינפורמציה על תחומי ורמת הידע המקצועי של המפתח כמו גם על כישורים שונים כמו למשל: יכולת עבודה בצוות, שיתוף פעולה, סגנון עבודה, חדשנות, רב-תרבותיות ועוד...
אם כך, פרופיל טוב ב GitHub הוא מעין כרטיס ביקור מצוין ומעודכן (בתקווה) המשקף באופן ברור מה אתם יודעים מבחינה טכנית, בין אם אתם תוכניתנים מנוסים מאוד, לבין אם כאלה שפיתחו באופן עצמאי אפליקציית אייפון שמאוד מאוד הצליחה אך ללא ניסיון תעסוקתי פורמאלי.
אז איך מקימים וגם שומרים על פרופיל GitHub טוב? הכנו לכם 10 טיפים לבניית פרופיל GitHub מרשים:
1. תמונה- בדיוק כמו פרופיל לינקדאין גם כאן, תמונה תשיג לכם יותר תשומת לב מאשר פרופיל ללא תמונה. רק חשוב לבחור תמונה ברורה ומחמיאה.
2. מיקום גיאוגרפי- מכיוון שמדובר ברשת עולמית, כדאי לעדכן שאתם מישראל בכדי לעלות בחתכי החיפוש של המגייסים בארץ.
משרות הייטק מבוקשות:
- לחברה בתחום אבטחת המידע דרוש/ה Java Developer
- Senior Android Developer לעולם הבינה המלאכותית
- Senior .net developer
- Python Developer
- PHP לחברת הייטק מובילה בעולם ה-web
- Senior Software Developer לסטארטאפ עם מוצר מציל חיים
- תוכניתנ/ית PHP מנוסה
- לסטארטאפ בעולם הפינטק דרוש/ה מפתח/ת Net.
- Junior Android Developer
- מפתח/ת Java לחברה בתחום הבינה המלאכותית
תפקידים רלוונטים
3. פרופיל מלא ופעיל- לפני שתתלוננו שזה דורש השקעה של זמן ואנרגיה נענה לכם שזה בהחלט נכון, אבל...אם כבר החלטתם להשתתף- עשו זאת כמו שצריך ובמילים אחרות- השקיעו! זה אומר שעליכם להקפיד להיות פעילים לפחות אחת למספר שבועות (שימו לב- הפעילות שלכם מתועדת לפי תאריכים, כך שזו דרך מצוינת להראות שאתם עקביים ומשקיענים לאורך זמן).
4. איכות חשובה יותר מכמות- אל תתבלבלו, בכדי שהפרופיל שלכם יראה מרשים, לא תצטרכו להמציא את הטוויטר הבא. במילים אחרות- אין צורך לשים לעצמכם רף גבוה ובלתי ניתן להשגה. אגב, זה מתכון בטוח לפרופיל שמלא ברעיונות חצי מבושלים ולא מוכנים. במקום כמות גדולה של חלקי קוד ופרויקטים חצי גמורים, חשבו על פרוייקט כלשהו שהוא גם ריאלי וגם ייצג טוב את הידע שלכם. עכשיו חשבו על עוד אחד או שניים כאלה אך שיהיו שלמים מא' ועד ת'.
5. קבלו השראה מרעיונות של אחרים- קשה למצוא רעיונות לפרויקטים? הנה כמה כאלה שאולי יספקו לכם השראה: א. אתר אינטרנט כלשהו, ב. פתרונות לחידות ולבעיות שתמיד שואלים בראיונות עבודה, ג. משחקים (חדשים או גרסה משלכם למשחק פופולארי) ג. אפליקציית מובייל כלשהי, ד. סקריפט אוטומטי, plug-in או כלי כלשהו להעלאת תפוקה, ד. קטע קוד שקשור באופן ישיר לתחום העיסוק או המוצר של חברה שאתם מאוד רוצים לעבוד בה.
6. גיוון- 5 קטעי קוד דומים ב JS לא ירשימו מי יודע מה את המנהל הפוטנציאלי. נסו לגוון ולהעלות כל מיני דוגמאות, רעיונות וקטעי קוד במספר שפות פיתוח.
7. סדר, נקיון ופונקציונליות- החלטתם להעלות קוד לפרופיל שלכם? מצוין, רק לפני זה כדאי לוודא שהקוד שלכם קריא ומסודר, שהוא באמת עובד ושתיעדתם אותו כמו שצריך- אז אל תתעצלו להוסיף גם קובץ README.
8. תרומה לאחרים- פרופיל טוב הוא גם כזה שבולטת בו לא רק עשייה אישית אלא גם תרומה לאחרים- גם מבחינה כמותית וגם מבחינת ערך. לכן כדאי גם לבקר בפרופילים של מפתחים אחרים ולהגיב, לשפר, לדרג, להוסיף ולשדרג קוד בתוכנות ובפרויקטים שלהם. זוהי דרך מעולה להוכיח לא רק ידע אלא גם כישורים רכים כמו עבודה בצוות, שיתוף פעולה, עבודה עם מפתחים מרקע תרבותי שונה ועוד...
9. השיגו כמה שיותר עוקבים וכוכבים- בדיוק כמו ברשתות חברתיות אחרות כמו אינסטגרם או טוויטר- גם כאן, כמות העוקבים שלכם מעידה על הצלחת הפעילות שלכם ברשת ועל כן כדאי שיהיו לכם כמה שיותר כאלה. בנוסף לזה, ככל שתקבלו יותר כוכבים stars)) ממפתחים אחרים, ככה טוב! אבל תשיגו כוכבים? התשובה לשאלה הזו כבר מורכבת יותר אבל בקיצור ולענין- נסו לחשוב על בעיות שכיחות של מפתחים. בינינו, ככל שתפתחו יותר, כך הגיוני שבעיות יצוצו, אז נסו למצוא להן פיתרון, בנו כזה, בדקו שאף אחד עדיין לא פרסם פתרון דומה ושתפו אחרים. הם בטוח יודו לכם! לחילופין- חפשו פתרונות קיימים, בדקו למה אנשים לא אוהבים אותם, שפרו אותם.
10. שווקו את עצמכם- בדיוק סיימתם פרוייקט מגניב והעליתם לפרופיל? זה הזמן לקצת שיווק עצמי: הדרך הקלה ביותר תהיה לשלב טכניקות, כלומר- להעלות לינק ברשתות חברתיות אחרות כמו לינקדאין או אפילו פייסבוק, אתם גם יכולים לכתוב פוסט "מאחורי הקלעים", לספר לקולגות ולא לשכוח להשתמש בחוכמה בתגיות הנכונות.
לסיכום, בעבר היה מספיק לשלוח קורות חיים, כיום מעסיקים ( במיוחד חברות מבוקשות שיש עליהן תחרות מאוד גדולה) רוצים לראות מה אתם שווים כמה שיותר מהר. בדיוק בנקודה הזו GitHub נכנס- כאמצעי שמאפשר לא רק להצהיר על ידע ויכולת אלא ממש להוכיח אותם. WIN-WIN גם למעסיקים ובטח שגם לטאלנטים.
מידע נוסף:
- מרגישים שזה כבר לא זה? >> לוח דרושים הייטק
- רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
- חיפוש לפי חברות >> חברות הייטק בישראל
- משלוח קו"ח ישירות >> למשלוח קו"ח