מדריך: איך להתגבר על עצלנות בעבודה
עצלנות נובעת מגורמים שונים. קבלו מדריך איך להתגבר עליה בהקדם.

סביבה מזמינה - תביאו דברים שאתם אוהבים מהבית אשר יתנו לכם השראה וחשק לעבוד. זה יכול להיות תמונה של בנאדם/כלב אהוב, כדור גומי, צעצוע פרוותי, קובייה הונגרית, ספר, פתקיות עם ציורים, ציטוט שאתם אוהבים, קלמר מדליק עם עטים וכו'.
אל תתפזרו - היום נראה שלכולם יש ADHD. אם אתם אנשים עם קשיי ריכוז ברמה בינונית או גבוהה, אתם צריכים לוודא שאם התחלתם משימה, גם תסיימו אותה. עולם הגלישה הוא עשיר ויכול להפוך כל אחד לעצלן. אז אם קפץ לכם לעין אתר אינטרנט מעניין שלא הכרתם פשוט הוסיפו אותו למועדפים ותחזרו אליו אחר כך. אל תתפתו לגלוש באינטרנט ולפתוח עוד ועוד לשוניות. כשנכנסים אליכם עובדים אחרים בדלת תנסו להבדיל מתי יש להם באמת בעיה ומתי הם באים סתם לפטפט. על מנת להתמקד, תסירו תזכורות עם צליל, תחסמו פופ-אפים, הנמיכו את הרדיו, סגרו את התראות האאוטלוק והפייסבוק ושימו את הטלפון על שקט.
תחומים מובילים:
משרות הייטק מבוקשות:
- Group Leader לחברה מובילה בתחום הפורנזיקה הדיגיטלית
- Senior Data Engineer
- Data Product Manager לסטארטאפ בתל אביב
- ראש/ת צוות אלגוריתמים לחברה בתחום הרפואי בצפון הארץ
- FullStack Developer - יתרון משמעותי ליוצאי 8200/ממר"ם
- מנהל/ת מוצר בכיר/ה לחברה בתחום ה-blockchain
- Head of R&D לסטארטאפ בעולם ה- Ad-Tech
- Data Engineering Manager לצוות בהקמה בחברה מצליחה ברעננה
- DevOps Engineer בחברת סטארט-אפ בתחום ה-Cyber
- Machine Learning Team Leader לסטארטאפ בתחום הסייבר שנמצא לקראת סגירה של Round B
סדר פירושו חופש - הדסקטופ האישי שלי ולרוב של כולם נראה כמו פח זבל. תיקיות תמוהות שנקראות בשם "תיקיה חדשה" או "סתם שטויות", קבצי וורד פזורים, קישורים לאפליקציות ולתוכנות שהתקנתם מזמן ואין לכם מושג מה הם עושות. סקייפ, מסנג'ר, קבצי מוזיקה וסרטים. אי אפשר לעבוד ככה! פעם אחת ולתמיד תרביצו ניקיון פסח במחשב שלכם. תקדישו זמן לתחזוק הסדר כי כמו הבית, זה מתבלגן בשניות.
(אל) תעביר את זה הלאה - משימות קשות ומעצבנות – אל תיתנו אותם למישהו אחר, תנסו לעשות לבד גם אם הן נראות מסובכות. כי מה שקורה שמעבירים הלאה משימה מעצבנת, הבנאדם שאתם מוסרים לו אותה בסוף מוסר אותה למישהו אחר והוא מעביר הלאה. ויכול להיות שזה יעשה סיבוב של 360 מעלות ובסוף יחזור אליכם חזרה. אם אתם לא יודעים תשאלו. תנו לעצמכם קרדיט שגם אם זה לא בדיוק תחום המומחיות שלכם אתם עדיין מסוגלים לעשות את זה. אם תאמינו בעצמכם ותיקחו אחריות ההרגשה שלכם אחר כך תהיה מ-ע-ו-ל-ה.
שגרה זה לא דבר רע - אם כל יום בעבודה אתם עושים את אותו הדבר ואתם משועממים ומתוסכלים, זכרו שהשגרה היא לא רעה, יש לה ערך גדול. למה? כי השגרה המוכרת תורמת להרגשת הביטחון והיציבות בחיים. פעולות יומיומיות וצפויות ותגובות קבועות מצד אנשים מוכרים גורמות לאנשים להרגיש תחושה של שליטה, שייכות ועקביות. כשהדברים ברורים ונמצאים בסדר מאורגן יש פחות מקום לאי ודאות וחוסר ביטחון. תארו לכם איך הייתם מרגישים אם כל יום לא הייתם יודעים מה הולך לקרות... מלחיץ קצת, לא?
זה תלוי בכם - אף אחד לא ישנה לכם את השגרה אם אתם לא תעשו משהו. לפעמים העצלנות באה כשאין אתגרים. אתם יכולים לשבת לשיחה רצינית עם הבוס ולהגיד לו בפשטות שאתם משועממים, אל תתביישו זה לגיטימי ומובן. וביחד איתו תחשבו על תפקידים/אחריות נוספת/פרויקטים ושונים ומגוונים שתוכלו לעשות. זה יכול להיות הרבה דברים, כמו למשל שיצרפו אתכם לחלק מצוות בפרויקט כלשהו, שייתנו לכם משימות, שיפנו אתכם ללמוד קורס, שישלחו אתכם יותר לפגישות מחוץ למשרד. אפילו אם זה שינוי קטן זה גם יעשה את העבודה. אי אפשר לדעת אם לא מעזים ומנסים.
תטפלו בעצמכם - לפעמים עצלנות נובעת מעייפות של הגוף כתוצאה מאורח חיים לא בריא. עכשיו במקרה טרנד הבריאות הולך חזק, אז הצטרפו אליו. אתם יכולים לבחור מכל מה ש- In עכשיו: פחמימות מורכבות, פירות וירקות אורגניים, חיטה מלאה, נבטים, אדממה, סיבים תזונתיים, דגנים, אגוזים ושקדים, טבעונות/צמחונות, כוסמת, קינואה, שורש ג'ינג'ר, זרעי פשתן, טחינה גולמית או שינון כל תורת הזן. תבדקו את הB12 שלכם, תגבילו את צריכת הקפאין, תנסו להפעיל קצת את הגוף שלא יתנוון, תשנו טוב בלילה (בלי טלוויזיה!) תתייחסו יפה לעצמכם וזכרו שגם קצת נהנתנות מעולם לא הרגה אף אחד.
להעריך דברים פשוטים שעשיתם - תנו לעצמכם פידבק אוהד על דברים פשוטים שעשיתם. למשל אם נתתם תשובה נכונה למישהו או הפניתם מישהו לכתובת המתאימה. הייתה לכם בעיה והתייעצתם עם עובד אחר והתקרבתם בשני צעדים לפתרון הבעיה. אם תרגישו בעלי ערך יותר בעבודה, זה ייתן לכם מוטיבציה פחות להתעצל.
אל תשכחו את החברים - תמצאו לכם חברים במשרד. לראות פנים אוהדות בבוקר זה תמיד כיף ועושה חשק לקום בכלל בבוקר ולא להתעצל.
לא לקחת הביתה - ברגע שסיימתם לעבוד תעשו סוויץ' בראש. אם קרו לכם בעבודה דברים רעים / קשים / מעצבנים תנסו לא לקחת אותם איתכם הביתה, אלא לקחת רק את הדברים הטובים שקרו. אם ניקח רק את הדברים הקשים נהפוך בתוך זמן קצר את מקום העבודה למקום שנוא וניצור תמונת מצב חד-ממדית - תסתכלו על הדברים כמכלול ותזכרו את כל היתרונות הגדולים בעבודה (כסף, משמעות) והקטנים (מזגן, ארוחת צהריים טובה) שיגרמו לכם לקום בבוקר בכיף ולא להתעצל בעבודה.
מידע נוסף:
- מרגישים שזה כבר לא זה? >> לוח דרושים הייטק
- רוצים לדעת כמה אתם שווים? >> טבלאות שכר הייטק
- חיפוש לפי חברות >> חברות הייטק בישראל
- משלוח קו"ח ישירות >> למשלוח קו"ח